Jak sprzedawać na Amazonie?

Prowadzisz sprzedaż w Internecie i zastanawiasz się nad wejściem na Amazon? Chcesz dowiedzieć się, jak wybrać odpowiedni model? Przekonaj się, jak możesz zwiększyć dochody z handlu w sektorze e-commerce. Poznaj szczegóły programów Amazon FBM, Amazon FBA i Amazon Vendor. Decydując się na wejście na ten marketplace, zyskujesz dostęp do klientów na całym świecie. Masz już produkty, które chcesz oferować globalnie, lecz nadal się wahasz? Sprawdź, co jest potrzebne do rozpoczęcia sprzedaży na tej platformie.

Sprzedaż na Amazon – konto indywidualne czy profesjonalne?

Każdy przedsiębiorca wchodzący na Amazon musi zdecydować, który plan wybiera: indywidualny czy profesjonalny. Pierwszy z nich zapewnia dostęp do standardowych funkcji i pozwala na sprzedaż do 40 produktów miesięcznie. Właściciel konta premium może korzystać z raportów sprzedażowych oraz interfejsów API. Ma także możliwość realizacji nieograniczonej liczby transakcji. W związku z tym pierwszym krokiem na drodze do sukcesu jest wybór konta dostosowanego do Twoich planów i możliwości. Jeśli jesteś producentem niszowych drogich akcesoriów wyposażenia wnętrz, możesz rozważyć wybór tańszego planu. Gdy planujesz wejść na ten marketplace z tanimi szybko rotującymi produktami, zdecyduj się na dostęp premium.

Jak założyć konto sprzedawcy na Amazon?

Aby otworzyć konto na tym portalu, musisz przejść proces rejestracji. Konieczne jest podanie szczegółowych informacji na temat przedsiębiorstwa oraz podpięcie aktywnej karty płatniczej. Przygotuj następujące dane:

● siedziba firmy, NIP, KRS itd.,
● adres e-mail,
● nr karty kredytowej,
● paszport albo dowód osobisty.

Dzięki nim Amazon zweryfikuje Twoją tożsamość i pozwoli na założenie konta sprzedawcy.

Jakie modele sprzedaży są dostępne na Amazon?

Na portalu są dostępne 3 programy dla sprzedawców. Każdy z nich jest skierowany do konkretnego typu przedsiębiorstw. Wybór zależy od tego, jaką strategię przyjmiesz, wchodząc na ten globalny marketplace.

Amazon FBM

Amazon FBM (Fulfillment by Merchant) najbardziej przypomina model znany w Polsce z innych platform e-commerce. W ramach abonamentu otrzymujesz zatem miejsce na wystawienie ofert, ale to Ty jesteś odpowiedzialny za logistykę i wysyłkę do klienta. Oznacza to, że musisz zapewnić:

● obsługę klienta w językach państw, w których prowadzisz sprzedaż,
● skompletowanie zamówienia,
● zapakowanie towaru do wysyłki,
● dostarczenie go do klienta.

Marketplace jest w tym przypadku wyłącznie kanałem dystrybucji.

Amazon FBA

Amazon FBA (Fulfilment by Amazon) to bardziej zaawansowana opcja, w której produkty są magazynowane w centrach logistycznych tego internetowego giganta. Jego pracownicy przejmują również proces wysyłki zamówień i obsługę zwrotów. To wygodne rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy chcą poświęcić czas na rozwój firmy i wprowadzanie innowacji. Dzięki temu modelowi mogą przekazać część obowiązków zewnętrznemu podmiotowi. Wystarczy dbać o regularne uzupełnianie stanów magazynowych oraz wysoką jakość ofert.

Amazon Vendor

Ostatni program to Amazon Vendor adresowany do przedsiębiorców zainteresowanych partnerstwem B2B. Polega on na tym, że producent sprzedaje platformie towary w cenach hurtowych, a ta oferuje je klientom we własnym zakresie. Aby zostać takim dostawcą, musisz otrzymać zaproszenie. Model ten zdecydowanie różni się od Amazon FBA i FBM tym, że od razu dostajesz zapłatę za swoje produkty. Dzięki temu poprawiasz płynność finansową firmy, oszczędzasz czas i środki, które w innym wypadku wydałbyś na marketing, obsługę sprzedaży i logistykę.

Reklama na Amazon – jak promować oferty na tej platformie?

Kampanie reklamowe na Amazon umożliwiają poprawę widoczności produktu i marki. Rozpoczynając przygodę z Amazon Advertising masz szansę na promowanie ofert na pierwszej stronie wyszukiwania. W zależności od przyjętej strategii marketingowej możesz wybrać następujące opcje:

● Sponsorowane produkty (Sponsored Products),
● Kolekcje firmowe (Sponsored Brands),
● Sklepy (Stores).

Rozliczasz się z platformą za kliknięcia. To Ty proponujesz stawki za wybrane słowa kluczowe i ustalasz maksymalną stawkę dzienną. Dzięki temu kontrolujesz swój budżet i zapobiegasz niespodziewanemu wzrostowi wydatków na marketing w przypadku dużej liczby wejść na stronę produktu z reklamy. Każdą kampanię na Amazon możesz wyłączyć w dowolnym momencie, jeśli uznasz, że nie spełnia ona swojej funkcji.

Kiedy warto zatrudnić agencję do wsparcia sprzedaży na Amazonie?

Jeśli chcesz zająć się rozwojem własnego biznesu, zamiast codziennie koordynować produkcję, ciągłość dostaw, jakość ofert, strategię cenową i marketingową, nawiąż współpracę z agencją już na samym początku. Wyspecjalizowana firma pomoże Ci właściwie skonfigurować konto, wybrać odpowiedni plan, przygotować pierwszą wysyłkę, a później przejmie od Ciebie większość obowiązków związanych z codzienną obsługą transakcji na Amazon. Zatrudniając specjalistyczną agencję, zyskasz:

● przewidywalny rozwój sprzedaży,
● profesjonalną obsługę klienta w lokalnych językach,
● wsparcie w planowaniu stocków,
● zoptymalizowane strony produktowe,
● obsługę kampanii marketingowych,
● bieżącą kontrolę jakości konta,
● pomoc w rozwiązywaniu problemów technicznych.

Dzięki temu możesz skoncentrować się na innych obszarach działalności. Eksperci wyślą Ci regularne raporty zawierające dane sprzedażowe, zestawienie wydatków na marketing, trendy, a także wskazówki na kolejny okres współpracy. To cenna wiedza oparta na informacjach pozyskiwanych z dedykowanych narzędzi. Jedną z takich agencji jest Go2Market (https://go2market.eu), która pracuje m.in. z programami Helium 10 oraz Merchant Spring. Dzięki temu możliwe jest znacznie lepsze określenie wskaźników wpływających na rozwój sprzedaży na Amazonie.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*