Retail park, czyli właśnie park handlowy, jest nieruchomością komercyjną, która ma na celu zaspokojenie wszystkich podstawowych potrzeb użytkownika. Ta alternatywa dla galerii handlowych zyskuje coraz większą popularność wśród klientów, dzięki bardzo przemyślanej strategii dywersyfikacji najemców oraz korzystnej lokalizacji. Czy jest to jednak dobry sposób na inwestycję? Zapraszamy do artykułu!
Prognoza na przyszłość: zysk
Aby skutecznie przewidzieć nadchodzące wydarzenia, warto wykorzystać dane i informacje z lat ubiegłych. Raport „Parki handlowe w Polsce 2021” autorstwa CBRE, jednoznacznie wskazuje na ciągły rozwój tej formy powierzchni rynkowej, a także nieustanny wzrost podaży całkowitej od 2000 roku. Zainteresowanie wśród konsumentów jest związane z kilkoma kluczowymi czynnikami.
Pierwszy element to wspomniany już dobór proponowanych usług, który jest tak zbilansowany, aby oferował asortyment dla wszystkich aspektów gospodarstwa domowego. Atrakcyjna lokalizacja i wygodna infrastruktura parkingowa pozwalają na sprawne, kompleksowe i regularne zakupy. Co interesujące, silnie zróżnicowany wykaz sprzedawców oraz stosunkowo duże poczucie bezpieczeństwa sanitarnego odwiedzających sprawiły, że biznes wykazuje odporność na skutki pandemii. Wspomniana analiza informuje, że ludzi chętniej decydują się na zakupy w parku komercyjnym, niż ma to miejsce w centrach handlowych. Te bodźce bardzo pozytywnie rokują na sukces inwestycji.
Retail park – nie dla każdego?
W tym miejscu należy wyraźnie zaznaczyć, że każdy rodzaj inwestycji, również nieruchomości komercyjne, obarczony jest ryzykiem bezpowrotnej straty kapitału. Budowa parku handlowego wymaga sporych nakładów finansowych, jednak koszty całkowite są zdecydowanie niższe, niż w przypadku dużych punktów handlowych. Oszczędności dotyczą przede wszystkim niedużej powierzchni towarowej oraz braku opłat związanych z jej obsługą i konserwacją.
Czy zatem inwestycja w retail park jest dedykowana wyłącznie doświadczonym ludziom biznesu? Niekoniecznie! Obecnie wiele osób korzysta ze specjalnych kampanii crowdunfingowych. Cały procedura opiera się o zbiórkę pieniędzy kilku indywidualnych jednostek, aż do osiągnięcia założonego statusu minimalnego. W ten sposób możemy stać się współwłaścicielami dochodowej lokaty, angażując zaledwie kilkanaście tysięcy złotych prywatnych środków.
Posumowanie
Jednoznaczne wskazanie projektu kapitałowego, który gwarantuje osiągnięcie sukcesu, jest niemożliwe. Planując inwestycję pieniędzy, zawsze warto rzetelnie i kompleksowo poznać rynek, w który wkraczamy. Takie podejście doskonale odzwierciedlają słowa legendarnego już przedsiębiorcy, Warrena Buffeta, który powiedział: „ryzykujesz wtedy, gdy po prostu nie wiesz, co robisz”.
Moim zadaniem jest stworzenie interesującego oraz skutecznego tekstu, który przyciąga i generuje aktywność.
Efektywność pracy osiągam dzięki cechom personalnym. Doskonała organizacja, dyscyplina oraz perfekcjonizm towarzyszą mi na każdym etapie dnia. Pisanie tekstu jest dla mnie czymś więcej niż zwykłą usługą. Pozwala mi to na stworzenie czegoś unikalnego, co przyniesie realną wartość moim Klientom. Dzięki temu kreuję produkty unikalne. Przykładem jest szablon osobisty.
Ciągły rozwój i gruntowny research gwarantują najwyższą jakość tekstu, niezależnie od tematyki. Istnieje jednak kilka dziedzin, które szczególnie preferuję:
- Logistyka, transport, spedycja- wieloletnia edukacja potwierdzona stopniami zawodowymi, certyfikatami (Certyfikat Kompetencji Zawodowych Przewoźnika) oraz praktyką.
- Rozwój fizyczny- fitness, sporty siłowe, samoobrona i sztuki walki, długoletni trening Krav Maga i praktyka trenerska w tym zakresie; uprawnienia instruktorskie; stworzenie e-booka dotyczącego treningu z użyciem kettlebell.
- Podróże, turystyka i wyzwania- w celu dokumentowania zdobytych doświadczeń, stworzyłem blog Droga Skorpiona. Znajdziesz tam relacje z wejścia na Śnieżkę w samych szortach lub zdobycia najwyższego szczytu Półwyspu Iberyjskiego, a także opis atrakcji lokalnych.
- Rozwój osobisty.
Kompletną listę referencji znajdziesz na moim profilu LinkedIn.
Miło mi Cię poznać i zapraszam do współpracy!
Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis