
Oto najkrótsza możliwa checklista, zawierająca wszystkie NIEZBĘDNE kroki do opublikowania poprawnego artykułu, aby został oceniony przez redaktora. Zakładamy przy tym, że profil został założony i poprawnie uzupełniony zgodnie z informacjami podanymi tutaj: Jak założyć konto. Jeśli profil lub artykuł nie będzie spełniał tych minimalnych wymogów, może zostać usunięty bez ostrzeżenia.
1. Wybierz temat artykułu. Możesz napisać o czymkolwiek co Cię interesuje, lub wybrać jedną z propozycji tematów tutaj.
2. Zaplanuj treść i strukturę artykułu, z podziałem na paragrafy i nagłówki (h2, h3).
3. Kliknij Dodaj wpis.
4. Wpisz tytuł wpisu. Powinien on dobrze przedstawiać tematykę artykułu. W menu po prawej wybierz pasujące do wpisu Kategorie.
5. Napisz treść artykułu z uwzględnieniem odpowiedniego formatowania, stosowaniem nagłówków i podziałami.
Postaraj się aby nagłówki dobrze informowały czego dotyczy dany fragment, najlepiej zawierając przy okazji odpowiednie słowa kluczowe. Informacje na temat obsługi panelu WordPressa znajdziesz np. tutaj:
Wskazówki dotyczące formatowania znajdziesz w tym wpisie:
Postaraj się, aby Twój tekst był ładny wizualnie i czytelny, postaraj się aby za sprawą formatowania był bardziej przejrzysty i przystępny zarówno dla użytkowników, jak i robotów wyszukiwarek.
6. Wybierz obrazek wyróżniający dopasowany do artykułu.
Obrazek wyróżniający powinien być poziomy (szerszy niż wyższy, np. proporcje 2:1, 4:3 lub 3:2) gdyż taka orientacja jest automatycznie wyświetlana na stronie głównej, w artykule, facebooku itp. Preferowane rozmiary to od 500 do 2000 pixeli szerokości (a najlepiej gdyby obrazek miał szerokość np. 1000 lub 1200 px). Zbyt mały obrazek może być automatycznie rozciągany aby wypełnić całą przestrzeń, co sprawi że będzie wyglądał źle, z kolei zbyt duży długo będzie się wczytywał i niepotrzebnie zajmie miejsce na serwerze (a i tak wyświetli się jego pomniejszona wersja, mieszcząca się na ekranie). Przed wgraniem pliku ze zdjęciem na serwer należy go przyciąć lub zmniejszyć do wspomnianych wcześniej rozmiarów, dobrze jest też nadać mu nazwę – powinna być ona krótka (najlepiej od 1 do 3-5 słów), pozbawiona polskich znaków oraz znaków specjalnych (gdyż niektóre serwery, skrypty itd. mają problem z ich odczytywaniem). Najlepiej gdy nazwa obrazka pokrywa się z tematyką artykułu – może ona brzmieć tak samo jak tytuł wpisu, lub być jego skróconą wersją, jednakże zapisana bez polskich znaków. Dobrze nazwane i pasujące grafiki mogą pojawiać się w wynikach wyszukiwania równie wysoko jak artykuły (czyli tekst), dlatego warto zadbać o ten aspekt każdego wpisu.
Jeśli nie wiesz jak wstawić obrazek wyróżniający, obejrzyj ten fragment:
Jeśli chcesz dodać do artykułu więcej niż jeden obrazek, możesz w tym celu skorzystać z przycisku „Dodaj medium” i dodać go podobnie jak obrazek wyróżniający. Warto przy tym w oknie dodawania obrazka zmienić mu ustawienia na wyrównanie – „Do środka” i rozmiar – „Duży” lub „Pełny rozmiar”
Jeśli chcesz dodać do artykułu film z YouTube, wystarczy że wkleisz link do niego w pole tekstowe artykułu – od dłuższego czasu WordPress sam konwertuje go w klikalne okienko z filmem, więc nie trzeba w żaden sposób kodować, wystarczy zwyczajnie wkleić link 😉
7. Opublikuj artykuł klikając przycisk Opublikuj.
8. Wklej link do opublikowanego artykułu na naszą grupę z prośbą o ocenę. Twój artykuł zostanie oceniony zgodnie z systemem oceny artykułów. Otrzymasz wskazówki co należy i co warto w nim poprawić 😉
9. Jeśli czegoś nie wiesz lub nie umiesz – PYTAJ 🙂 Przede wszystkim sprawdź, czy odpowiedź na to pytanie nie znajduje się w artykułach wymienionych poniżej. A jeśli nie, zadaj swoje pytanie na grupie 😉
Rozwijaj się – zapoznaj się z przygotowanymi przez nas materiałami
Aby zdobyć więcej informacji na temat copywritingu zapoznaj się koniecznie z informacjami zawartymi na naszej stronie. Napisaliśmy te artykuły z myślą o początkujących copywriterach, aby lepiej zrozumiały specyfikę tego zawodu oraz zasady tworzenia dobrej jakości treści. Uważam je za absolutne podstawy wiedzy, które powinien posiadać każdy copywriter.
Jak przedstawić swoją ofertę, stworzyć portfolio i rozliczać się jako copywriter

Inżynier Budownictwa na PW, Magister E-biznesu na SGH, przedsiębiorca, twórca Czytelni.pl
Z Internetem, copywritingiem i marketingiem jestem związany od 10 lat. Widziałem 90% kwejka i całych mistrzów, więc pracę magisterską napisałem o memach i viralach.
Interesuję się wszystkim, co ciekawe, głównie szeroko pojętym Internetem, finansami, biznesem i ekonomią. Moje hobby to boks i strzelanie z łuku.
Cenię proste i skuteczne rozwiązania. Wyznaję zasadę: „pracuj mądrze, a nie ciężko”, chociaż lubię dbać o jakość. Fascynuje mnie zasada Pareto oraz prawo przyciągania – to taka magia świata rzeczywistego! 🙂
Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis